بارداری

نوشتن در گاهنگار چه تاثیری بر جسم و روان ما دارد؟

گاهنگار بارداری و کودک یک دفتر شخصی است مخصوص دوران بارداری و بعد از آن. این دفتر متعلق است به کسی که قرار است مادر شود؛ اما سالها بعد می‌تواند هدیه‌ی بی‌نظیری باشد به کودکی که سببِ همه‌ی این ماجراها بوده‌است.
گاهنگار ترکیبی‌ای است از:
Planner : دفتر برنامه‌ریزی
Scrap book: دفتر ثبت تصویری و نوشتاری خاطرات
To do lists: چک لیست انجام کارها
مادر شدن یک روزه و یک شبه اتفاق نمی‌افتد. فرآیندی تدریجیست که از زمان تصمیم گرفتن شروع می‌شود؛ در دوران بارداری و بعد از آن با تجربه‌ی حس‌های جدید و کشف ابعاد تازه‌ای از وجودتان شکل می‌گیرد.
خیلی آرام و تدریجی شما از آن آدمی که قبل از این بوده‌اید تبدیل می‌شوید به مادر. اما چه جور مادری؟ هر کسی تصویر ذهنی خاصی از کلمه‌ی مادر دارد. شما مادری می‌شوید که در ذهن خودتان می‌سازید و به سمت آن قدم بر می‌دارید.
بسیار مهم است که در این فرآیند مادر شدن؛ برای خودتان وقت بگذارید و به رشد فردی‌تان فکر کنید.
گاهنگارِ مادر که میشوم … به شما کمک می‌کند تا خودتان را بهتر بشناسید. کمکتان می‌کند تا در این مسیرِ کشف و شهود، با آرامش و به دور از استرس قدم بر‌دارید.
همه‌ی این کارها را با معجزه‌ی برنامه‌ریزی، ثبت کردن و نوشتن انجام می‌دهد.
در دهه‌های اخیر، محققان زیادی درباره‌ی خوبی‌های نوشتن خاطرات و ثبت احساس‌ها و اتفاق‌ها، گفته‌اند. شاید باورش سخت باشد اما به این نتیجه رسیده‌اند که تنها بیست دقیقه نوشتنِ روزانه، باعث کاهش فشار خون، بهبود عملکرد ریه‌ها، کبد و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود!
پانزده تا بیست دقیقه نوشتن در روز، انرژی شما را در طول روز بالا نگه می‌دارد و تاثیراتی مشابه مدیتیشن بر روان و جسم شما دارد.
تجربه‌ی نوشتن یکی از فرصت‌هاییست که گاهنگار برای شما فراهم کرده و به صورتی طراحی شده که هر چه راحت‌تر بتوانید احساس‌ها و خاطراتتان را ثبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *